Niin, otsikon mukaista linjaa mennään. Mitä varten pitää näyttää samalta kuin muut? Miksi pitää olla olevinaan jotain, ihan vaan, jotta kuuluisi massaan? Miksi kukaan edes haluaa olla kuten muut?

Siinäpä vasta kysymyksiä. Eikä kukaan ole tähän mennessä vastsannut mulle tyydyttävästi. Itse kun olen aina tämä sama vanha maria, - mikä muuten on nimeni -, enkä kykene muuttumaan mihinkään, enkä haluakaan. Olen tällainen tavallinen tyttö, ruskeet luonnonkiharat melko lyhyet hiukset, pyöreet posket, hymykuopat, siniset silmät ja paljon kajaalia. Mustat vaatteet ja muutenkin angsti meininki.

Massaa ehkä minäkin tavallaan, mutta en pissis. en missään nimessä mikään tepsu. Mä en pysty muuttumaan enää, olen aina tää sama. Tyttö joka halusi juosta paljain jaloin nurmella, nauraa ja syödä mansikoita suoraan maalta, puhaltaa saippuakuplia ja hyppiä trampoliinilla. Ei mitään rajoitteita, eikä sääntöjä pukautumisen ja ulkonäön suhteen. Vain vapaus olla mitä on ja mitä haluaa olla.

Eikö sen niin pitäisi olla? Mun mielestä pitäis. Mutta ei se ole. Koska kukaan ei enää halua olla ainutlaatuinen. Kukaan ei halua erottua massasta, olla rohkea ja tehdä jotain asioiden eteen.

Itse en pystyis muuttumaan sellaiseksi, koska mulla on periaatteita, jotka on mulle tärkeitä. Joskus tuntuu, että haluais olla kuten muut, mutta ei silti kuitenkaan. On hienoa, että pystyy olemaan erilainen. uskaltaa erottua. Mutta joskus se ei riitä.

Olisi hienoa saada mielipteitä tästä asiasta.