Niin, tosiaan, nimi on peräisin yhdestä runostani, joita voi käydä lukemassa rakkausrunoissa, seikkailen siellä nimellä trauma.

 Voisiko joku kertoa mulle ne 30 totuutta? Minusta ja muusta maailmasta. Ihmisistä ja elämän tarkoituksesta.

 En tiedä mistä tuo luku 30 tulee, Sanna kertoi sen minulle, kun pyysin aiheita runoihini, kun en itse enää keksi juuri mitään. Olen loppuun käytetty, ja takuuni on mennyt umpeen. Kukaan ei tule saamaan rahojaan takaisin.

 En halua kuulostaa siltä, kuin olisin myytävänä, mutta siltä se joskus tuntuu.

Kaupallisuus tunkee kaikkialle, kaikki mitä sanomme, tai teemme, jopa ajattelemme, voidaan jonain päivänä lyödä keinotekoiseen muottiin, ja valmistaa tusinakamaksi.

 Varsin ahdistava, mutta samalla mielenkiintoinen ajatus.

 Mie yritän kaikin keinoin välttää tämän muottiin joutumisen, mutta mitä mie, pieni ihminen oikeastaan voin tehdä tässä suuressa maailmassa, joka toimii kuin mankeli?

 Kaikki pyörivät ympäri ja ympäri, kunnes lopulta kaikki omat ajatukset ja vallankumouksellinen käytös on litistetty, painettu kasaan.

 

 Mie haluaisin kuulla totuuden itsestäni ja ihmisistä ympärilläni. Onko se liikaa pyydetty?

Voisin arvata, että on.

 Kaupallisuuden ohella tässä maailmassa eletään myös aikalailla valheella.

Kuulostan varmaan joltain uskoon tulleelta hörhöltä.

 Mutta ei se sitä ole.

Mie olen vain alkanut ajatella asioita, mie haluan tietää, ja haluan puhua.

 Haluan että minua kuullaan, ja ymmärretään.

 Tällä ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.

Vaikka voisinkin väittää kokeneeni jonkin sortin valaistumisen.

 Hieman eri tasolla kylläkin, kuin uskoon tulevat.

 Minua ei kiinnosta jumala, eikä hänen sanansa.

Se ei sitten kai ole minua varten.

 En halua puheillani loukata ketään, joka uskoo, enkä ketään muitakaan.

Mutta olen tottunut sanomaan mielipiteeni ääneen, tai kirjoittamaan ne muiden nähtäviksi.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

 Kai mie tällä tekstillä haluaisin näyttää ihmisille, niin tutuille kuin tuntemattomillekin,

että kyllä mieki ajattelen, on mullakin mielipiteet.

 Liian monilla on minusta ennakkoluuloja, joita on vaikea rikkoa.

Haluan nyt sanoa kaikille yhteisesti, että mie en ole mikään nuoriso rikollinen ja huligaani.

Mie en edes juo enkä polta, enkä muutenkaan riko lakia.

 En ole myöskään masentunut, vaikka olen kuullut ihmisten puhuvan sellaista selkäni takana.

Herätkää rakkaat ihmiset, ja katsokaa maailmaa, ja minua, uusin silmin.