Mulla on päänsisällä aurinko,
tarha täynnä
mansikkalapsia
Kuivattuja omenia ja makeaa tupakkaa
 
 
Mulla on anteeksianto
ja loputon ymmärrys
Matkalaukullinen kirjeitä ja kaappin suljettu
sielunveli
 
 
Mun veljellä on tukka hattaraa
ja mulla purkkaa
 
 
Me nähään
niin me nähään ja mä meen
Puhaltaan kolmionmuotosia kuplia saippuasta
valeleen sillä huulet
valaan silmät umpeen
 
 
Oon aina halunnu olla sokerimassaa
Makee tai kirpee
tai sekasin mauista
 
 
Mutta oonki lakristaa
ja mulla on lisäaineita suonissa
 
 
Lupasin olla sulle vitamiini
 
 
Muttei musta oo antaan sulle suojaa
Kun mä oon virus
ja mulla on kynsien alla likaa
 
 
Jos sä kopioisit leffoista ne lainit
niin mä tietäisin kyllä
ja mä nauraisin
koska millon sulla ois muka ollu jotain omaa
 
 
Emmä muista
mähän oon vaan aaltopahvista leikattu lusikka
jonka sä taiteilit ku susta tulee
kuulemma jotain.